• Zmieniamy świat budując relacje
  • Dobre relacje
  • 1%

TERMINARZ SZKOLEŃ TRENERSKICH

tsr1tsn1tskbnws
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
w sprawie terminu zadzwoń!termin wkrótce
w sprawie terminu zadzwoń!termin wkrótce
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
tylko dla czynnych trenerów TSRtylko dla czynnych trenerów TSR
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
w sprawie terminu zadzwoń!termin wkrótce
Szkolenie
podstawowe
Szkolenie
zaawansowane
tylko dla czynnych trenerów TSR i TSNtylko dla czynnych trenerów TSR i TSN

Stres wśród dzieci

Stres wpływa na każdego z nas, a dzieci są szczególnie narażone na jego negatywne skutki. Częste objawy stresu to lęk, niepokój, problemy w szkole, trudności w relacjach rodzinnych, agresja, przemoc fizyczna i psychiczna, a także problemy z rówieśnikami, hejt, izolacja i samotność.

Inne objawy stresu to: trudności z koncentracją, zaburzenia snu, problemy z odżywianiem, nasilenie objawów chorób przewlekłych, sięganie po używki, napięcie ciała, bóle głowy, rozstrój żołądka, obniżony nastrój, drażliwość czy poczucie bezradności. Szczególnie ważne jest, aby zadbać o wsparcie dzieci w obliczu tych trudności.

W 2013 roku wzięliśmy udział w projekcie dotyczącym ochrony i promocji zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży ze Szczecina. Celem było rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem w szkołach miasta.

Projekt realizowano przy wsparciu Prezydenta Miasta Szczecina. Fundacja przeznaczyła na jego realizację 1279,21 zł. Współpracowaliśmy z Polskim Stowarzyszeniem Rodziców, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie, Publicznym Gimnazjum Nr 10 oraz trenerami Treningu Skutecznej Komunikacji Dzieci i Młodzieży Metodą Gordona.

Zadanie polegało na organizacji warsztatów, które miały pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie ze stresem w codziennym życiu. Uczestnicy uczyli się, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach w szkole, w relacjach z rówieśnikami oraz w rodzinie.

W projekcie wzięło udział 24 uczestników – 8 osób w każdym z trzech warsztatów. W kursach brały udział dzieci z rodzin zastępczych oraz uczniowie Gimnazjum Nr 10.

Współpracujące instytucje zauważają potrzebę wsparcia dzieci i młodzieży, zwłaszcza w kontekście rosnącego poziomu frustracji oraz trudności w radzeniu sobie ze stresem.

Cele projektu zostały osiągnięte poprzez:
    •    promowanie zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży,
    •    redukcję stresu w obszarach uznanych za problematyczne,
    •    rozwój empatycznych relacji w rodzinie i szkole,
    •    promowanie pozytywnych, nieagresywnych wzorców zachowań,
    •    naukę rozpoznawania potrzeb i wyznaczania celów,
    •    radzenie sobie ze złością, lękiem, niepowodzeniem i presją rówieśników,
    •    nieagresywne reagowanie na zaczepki i rozwiązywanie konfliktów,
    •    zapewnienie uczestnikom materiałów szkoleniowych, co umożliwiło kontynuowanie nauki po warsztatach,
    •    wsparcie ze strony certyfikowanych trenerów po zakończeniu kursów.

W ramach projektu przeprowadzono trzy kursy Treningu Skutecznej Komunikacji Dzieci i Młodzieży, trwające łącznie 54 godziny. Uczestnicy otrzymali 24 materiały szkoleniowe, a także rozdaliśmy 100 plakatów, 500 ulotek i 200 materiałów edukacyjnych.