tsr1 | tsn1 | tsk | bnws |
Szkolenie podstawowe | Szkolenie zaawansowane |
w sprawie terminu zadzwoń! | termin wkrótce |
w sprawie terminu zadzwoń! | termin wkrótce |
Szkolenie podstawowe | Szkolenie zaawansowane |
tylko dla czynnych trenerów TSR | tylko dla czynnych trenerów TSR |
Szkolenie podstawowe | Szkolenie zaawansowane |
w sprawie terminu zadzwoń! | termin wkrótce |
Szkolenie podstawowe | Szkolenie zaawansowane |
tylko dla czynnych trenerów TSR i TSN | tylko dla czynnych trenerów TSR i TSN |
Dr Thomas Gordon podkreślał, że nauczyciele są przygotowani do swojej pracy. Pomimo to problemem dla wielu z nich może się okazać codzienna komunikacja z dziećmi i ich rodzicami. Dlaczego? Otóż, na studiach, które przygotowują do zawodu, nie uczy się nauczycieli, tak ważnej umiejętności, jaką jest skuteczna i świadoma komunikacja z dzieckiem/uczniem i jego rodzicem. T. Gordon twierdził, że chodzi o trening komunikacji interpersonalnej, a nie wykłady na temat komunikacji, które zwiększają świadomość, jednak nie uczą konkretnych umiejętności, tak ważnych dla każdego studenta, który pragnie być skutecznym nauczycielem czy wychowawcą. Uzupełniając tą ważną lukę w kształceniu nauczycieli dr Thomas Gordon w 1975 roku opracował Trening Skutecznego Nauczyciela (TSN).
Jeżeli nauczyciel pragnie pozytywnie wpływać na swoich uczniów oraz osiągać wyznaczone cele w pracy, jego lepsze kompetencje komunikacyjne, pozwalają, by robił to efektywniej. Jedną z najważniejszych korzyści, którą uzyskują nauczyciele sprawni w komunikacji, jest zmniejszenie nieakceptowanego zachowania dzieci, co pozwala na wydłużenie i lepsze wykorzystanie czasu nauczania i uczenia się. Nauczyciele często zapominają, że pracują „sobą” i ich sposób komunikacji z dziećmi/uczniami jest ogromnie ważny. Ma to zastosowanie bez względu na to jaki charakter ma placówka lub jakie podejście pedagogiczne preferuje. Komunikacja jest kluczem do wprowadzenia tych założeń w życie szkolne czy przedszkolne.
Umiejętności zdobyte na kursie TSN bardzo ułatwiają komunikację i współpracę z rodzicami. Dla ogromnej większości rodziców jest niezwykle ważne to co usłyszą od nauczyciela o swoim dziecku. Decydujący dla relacji nauczyciel - rodzic jest sposób w jaki nauczyciel informuje rodzica, nie tylko o zasobach, ale i o trudnościach na temat funkcjonowania dziecka w szkole, czy w zakresie rozpoznawania jego możliwości rozwojowych. Budowanie dobrych relacji nauczycieli z rodzicami przynosi wiele korzyści. Ułatwia współdziałanie szkoły i rodziny, sprzyjając lepszemu poznaniu i rozumieniu uczniów przez nauczycieli i rodziców, pomaga w uzgodnieniu właściwego podejścia wychowawczego, poznaniu oczekiwań rodziców wobec szkoły, udzielaniu sobie wzajemnej pomocy oraz stwarzaniu właściwej atmosfery wspierającej proces rozwojowy dziecka w szkole i w domu.